domingo, 16 de octubre de 2011

Què ha passat amb BlackBerry?


La preocupació creix a Research In Motion (RIM), fabricant de BlackBerry, i en moltes companyies i administracions d'arreu del món que utilitzen aquests telèfon. Es tracta del segon problema greu després d'una caiguda que hi va haver el 2009. Moltes de les preguntes que es fan els usuaris trigaran dies en ser respostes, perquè el principal interès de RIM ara és normalitzar el servei, però alguns dubtes ja es poden resoldre amb les dades que hi ha en aquests moments sobre l'incident (notícia apareguda al diari 'La Vanguardia' el passat dijous dia 13 d'octubre).

Per què ha fallat BlackBerry?
La companyia no ha donat gaires explicacions sobre el problema concret que ha motivat les fallades en les connexions de dades dels seus telèfons. El problema es va iniciar en un servidor que té a la localitat de Slough (Regne Unit). A última hora del dilluns passat va comunicar que havia solucionat el problema que va afectar els usuaris d'Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica durant bona part del dia. Ahir [dimecres passat], després de la recaiguda del sistema en aquestes i altres zones del món, va ampliar la informació: "Els retards en missatgeria i navegació experimentats per usuaris de BlackBerry a Europa, l'Orient Mitjà, l'Àfrica, l'Índia, el Brasil, Xile i l'Argentina van ser causats per una fallada en un commutador principal en la infraestructura de RIM. Tot i que el sistema està dissenyat per canviar a un commutador de reserva, aquest canvi no va funcionar com s'havia provat anteriorment. Com a resultat, es va generar una gran acumulació de dades i ara treballem per eliminar-la i reiniciar el servei normal tan ràpidament com sigui possible".

Per què està costant tant de reparar l'avaria?
A falta de noves explicacions de l'empresa, la persistència dels problemes i la seva progressiva extensió a països que inicialment no estaven afectats evidencia que l'estructura no estava pensada per suportar una caiguda d'aquest tipus. Una fallada concreta al centre de servdors de la companyia pot haver descobert un greu error en la planificació de l'estructura dels seus serveis.

Pot passar el mateix amb altres telèfons (iPhone, Android, Windows Phone)?
No. Altres telèfons avançats (smartphones) no utilitzen els servidors d'una solo companyia per accedir a internet. Les connexions de dades en aquests casos depenen de l'operador telefònic al qual estigui abonat cada usuari, que és qui presta el servei.

Es pot reclamar a les empreses de telefonia?
Encara que els operadors que treballen amb BlackBerry hagin informat els seus usuaris que és RIM qui els presta el servei de dades, les diferents associacions de consumidors aconsellen reclamar davant els operadors, que són els que cobren cada mes als abonats.

Què es pot reclamar?
Les organitzacions d'usuaris apunten que, al marge de les indemnitzacions per les fallades en el servei, els usuaris, les empreses i les administracions podrien reclamar pels danys i perjudicis que els hagi causat l'apagada de dades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario